Gevulde zoete aardapel (Easy Vegan)

Gevulde zoeteaardappel easy vegan

Gevulde zoete aardappel– Wist je dat knolgroenten zoals pompoen en zoete aardappel je kunnen helpen om minder te snoepen en een gezond gewicht gewicht te bereiken. Dat komt omdat de zoete aardappel rijk is aan vezels en natuurlijke suikers waardoor je sneller een voldaan gevoel krijgt en zo heb je minder zin in tussendoortjes. Bovendien zit knol ook nog eens boordevol betacaroteen en vitamine c, er zitten stoffen in die je huid beschermen tegen UV-straling en vroegtijdig veroudering tegengaan. Een echt beauty en healty food dus!

Gevulde zoete aardappel voor twee personen

2 medium zoete aardappel (ongeveer 150 gram elk)

1 grote ui, fijn gehakt

1 scheutje kokosolie

1 bakje champignons

1 kleine courgette

1 blikje linze (350 gram) of bonen, kikkererwten (hier kan je ook lekker mee variëren), zelf kies ik liever voor de verse variant i.p.v uit blik.

Provençaalse kruiden naar smaak, zeezout en zwarte peper ook naar smaak toevoegen

granaatappelpitjes voor de afwerking, dit geeft het gerecht een frisse bite.

Hoe maak je deze lekkere gevulde zoete aardappel:

Verwarm de oven voor op 180 graden. Spoel de zoete aardappelen goed en dep deze droog. Snijd de zoete aardappelen half door de midden, zodat er een opening tussen zit en je deze straks kan vullen. Leg de zoete aardappelen op de bakplaat en bak ze in ongeveer 45 minuten gaar.  Verwarm ondertussen de kokosolie in een grote pan. Bak de ui en maak ondertussen de champignons schoon met een borsteltje of met een stuk keukenpapier. En snijd ze in stukken en doe ze dan in de pan.  Snijd de courgette in stukjes en voeg deze toe aan de pan. Spoel de linzen met koud water en voeg deze aan de groenten toe en breng het geheel op smaak met Provençaalse kruiden, zout en peper.  Vul de warme zoete aardappelen met het groente mengsel. Tot slot kan je de granaatappelpitjes erover strooien.

Wij hebben hier bruine rijst bij gegeten, maar dat kan ook iets anders zijn zoals

  • Quinoa
  • Couscous
  • Volkoren spaghetti
  • Opgebakken aardappeltjes

Maar je kan er ook voor kiezen om er helemaal niets meer bij te eten, want dit vult behoorlijk.

Article Categories:
Home · Hoofdgerecht

Comments

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *