Rozijnensnack

​Sinds ik zoveel mogelijk suikervrij probeer te leven, maak ik graag gezonde snacks en andere hapjes.
Deze keer heb ik een lekker rozijnenkoek gemaakt.

Wat heb je hiervoor nodig?
Rozijnen  ( ik heb twee kleuren gebruikt).
Pompoenpitten
Havermout
Sesamzaadjes
​Chiazaadjes
3 eetlepels olijfolie
Uiteraard heb ik hiervoor rozijnen gebruikt, waar geen suiker aan toegevoegd zijn!
Hoe maak je deze gezonde snack nu….

Ik heb er expres niet bij gezet hoeveel ik overal van gebruik. Want de ene wil meer rozijnen en de andere meer pompoenpitten.  Dit mag je zelf bepalen en lekker op gevoel doen…

Ik heb in verhouding het meeste rozijnen en havermout gedaan.

Ik heb alles in een keukenmachine gedaan. En een paar minuten gemalen.

Zelf heb ik er drie eetlepels olijfolie aan toegevoegd omdat het anders niet goed fijnmaalt.

Ik heb het ook met een staafmixer geprobeerd, maar dan worden ze wel heel erg glad. Ik vind ze met de keukenmachine meer structuur houden.

Als alles gemalen is, dan in porties maken. Een platte snack of een ronde of ovaal of..  Wat je zelf graag wil.

Ze moeten zeker nog een half uur in de koelkast opstijven.

     

 

Article Categories:
Hapjes/snacks · Voorgerecht

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *