Mijn vegan glossy in de media met het boek: Experttips voor Free Publicity

Experttips voor Free Publicity

Mijn vegan glossy in de media met het boek: Experttips voor Free Publicity

Maanden geleden ben ik begonnen met het bedenken en ontwerpen van mijn vegan glossy: Vega Lifestyle Magazine. In juni begon het idee bij mij te borrelen. Eind juni heb ik een stappenplan en doelgroep indicatie gemaakt. En na de zomervakantie samen met mijn vormgever Marijke Koetsier zijn we het magazine vorm gaan geven. Na veel bellen en over een weer mailen. Zijn we tot een mooi resultaat gekomen. Het voorbeeld magazine hebben jullie kunnen zien op de webiste (www.vegalifestyle.nl).

Vegan glossy voorbeeld

In december was het eindelijk zover en kon ik met iedereen het voorbeeld van het magazine delen. Al veel eerder had ik er aan jullie via facebook over verteld. Meteen heb ik alle voorbeelden op mijn website gezet. Ook dit heb ik weer gedeeld via Facebook. Het was erg leuk om zoveel leuke en lieve reacties te krijgen. Zelf heb ik op Facebook een groot bereik bij mijn doelgroep.

Vegan

Publiciteit zoeken

Uiteraard geven mijn vier websites mij veel ruimte om de publiciteit op te zoeken. Daarnaast heb ik veel bereik via Facebook en een redelijk bereik op instagram. Dit is natuurlijk super leuk.  Alleen wil ik graag een nog groter publiek bereiken. En net als veel ondernemers dacht ik dat doe ik wel even… Ik heb mij aangemeld voor een rubriek in Koffietijd.  Uiteraard niets meer van vernomen, want vele met mij hebben zich aangemeld voor deze rubriek. Gelukkig kwam er een goed boek op mijn pad….

Experttips voor Free Publicity

Dit is een erg praktisch handboek, die je stap voor stap meeneemt om een perfect persbericht te maken. Of eigenlijk leer je hoe je meer media aandacht kan krijgen. Je leert stap voor stap een stappen plan maken. Het handboek is duidelijk en fijn omschreven. Af en toe een beetje humoer om het lekker luchtig te houden.  De handleiding is niet zwaar geschreven. Juist heel goed overzichtelijk en makkelijk te volgen.

Een van de leuke stukjes uit het boek :

  1. Redactionele media-aandacht is gratis

Geen facturen. Geen btw. Geen administratie. Hoe verantwoord je dat in vredesnaam bij je boekhouder en de Belastingdienst?

Je bent gewaarschuwd.

Een handig weetje

Landelijk hebben journalisten wekelijks tienduizenden verhalen nodig

Het is moeilijk om daarvoor steeds nieuwe mensen te vinden. Daar hebben journalisten hulp bij nodig. Van jou bijvoorbeeld. Want je bent op verschillende gebieden een deskundige. Door je werk, door je ervaring en door je hobby’s en verder maak je dagelijks van alles mee. Al die ervaringen en al die verhalen kunnen journalisten gebruiken om dagelijks hun kranten, tijdschriften en programma’s te vullen.

Er staan zoveel eye openers is dit boek. Soms denk ik uiteraard, maar soms ook oh goed om te weten.

Het boek Experttips voor Free Publicity  geeft mij kriebels…

Met een aanteken boek naast mij lees ik het boek door en maak voor mijzelf een uittreksel (aantekeningen) die ik belangrijk vind. Ik ben nu nog maar bij hoofdstuk 1 maar sta te trappelen om aan de slag te gaan.

 

Ik ga nu dus snel verder met het boek lezen en hou jullie uiteraard op de hoogte (in een volgend artikel) en jullie gaan mij (min magazine) de komende tijde veel zien in de media! Beloofd.

Wil jij ook vaker in de media?

Dan is dit boek echt een aanrader. Ja kan het boek als e-book kopen of als geprint boek…

 

Achterflaptekst van het boek:

Dit is geen doorsnee boek over free publicity. Dit boek is anders. En anders zijn, is een belangrijke voorwaarde als je op zoek bent naar media-aandacht en gratis publiciteit.

Veel boeken over free publicity zijn zo schandalig serieus. Ze gaan over nieuwswaarde creëren, mediastrategieën, persdatabanken, publiciteitsplannen, het medialandschap en newsjacking. Dat is allemaal heel nuttig, maar eerlijk is eerlijk, het is ook vreselijk saai. En de zoektocht naar gratis publiciteit is juist een uitdagend avontuur.

Daarom heeft dit boek maar één theoretisch hoofdstuk. En verder krijg je vijftig tips doorspekt met verhalen en praktische voorbeelden, gekke voorvallen, nieuws en een vleugje humor. Zodat je meteen aan de slag kunt en je morgen al in de krant kan staan.

Met de PIN-code voor gratis publiciteit heb je namelijk de sleutel voor redactionele aandacht in handen. Daarmee kun je ervoor zorgen dat je bedrijf het hele jaar zichtbaar is in de traditionele media. Je leert hoe je steeds weer de aandacht van journalisten kan trekken met verrassende  verhalen en praktijkvoorbeelden uit je eigen bedrijf.

 

Article Categories:
Home · Vegan

Comments

  • Superleuk om te lezen dat je staat te trappelen om aan de gang te gaan met mijn boek! Ik weet zeker dat het je gaat lukken als je een plan maakt. Je weet nu precies welke verhalen journalisten interessant vinden en wanneer je ze kunt benaderen. Bedankt voor deze mooie review van mijn boek.

    Nicky Corts 31 januari 2018 17:17 Beantwoorden

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *